Ondersteuning op maat

Tarieven Technische Dienstverlening

AllSolutions streeft er naar om jullie als klant zo goed en adequaat mogelijk te ondersteunen. Naast de mogelijkheid om supportmeldingen in te dienen, kun je ook een beroep doen op ondersteuning en begeleiding van je vaste consultant.

Daarnaast is er een aantal standaard diensten beschikbaar die je kunt aanvragen. AllSolutions doet er alles aan om je verzoek om dienstverlening zo snel mogelijk te leveren. Uiteraard krijg je van ons te horen wat de mogelijkheden zijn.

Werkzaamheden moeten worden ingepland, dus vraag deze op tijd bij ons aan. Dan kunnen we je ook op het juiste moment helpen.

AllSolutions hanteert hierbij de volgende tarieven:

  • Consultancy: € 175,= per uur
  • Technische dienstverlening: € 125,= per uur

Wil je van een van de onderstaande diensten gebruik maken? Neem dan contact op met je vaste consultant. Dit kan eventueel ook via de ‘consultancy punten’ in het klantportal.

Omschrijving Tarief
Terugzetten extra datakopie naar acceptatieomgeving
Standaard wordt bij elke upgrade een recente datakopie van je productieomgeving teruggeplaatst in de acceptatieomgeving. Wil je tussentijds een extra datakopie laten terugzetten, dan is dit ook mogelijk.
€ 500 per verzoek
Vervangen van certificaten
Ontvang je een notificatie dat het certificaat binnenkort gaat verlopen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dan kunnen we de werkzaamheden op tijd voor je inplannen en op het juiste moment voor je uitvoeren.
€ 500 per verzoek
Inregelen of vervangen van printers
Als indicatie van de kosten kun je rekening houden met € 500 per printer. De werkzaamheden voeren we uit op regiebasis. Dit betekent dat de werkelijk bestede tijd uiteindelijk aan jullie in rekening wordt gebracht. Wil je meerdere printers tegelijkertijd laten inregelen of vervangen? Vraag dan bij je consultant naar een voorstel op maat.
Uurtarief op regiebasis
Whitelisting op de server
Als extra beveiliging van het systeem kun je zelf Netwerkzones (MNTWZN) in het systeem instellen. Dit zijn vertrouwde netwerklocaties op basis van een IP-adres. Per Gebruiker (MGEBRU) of Gebruikersprofiel (MGBPRF) kun je vervolgens instellen of inloggen wel of niet is toegestaan buiten deze vertrouwde netwerkzones.Wil je een stap verder zodat de gehele omgeving niet zichtbaar is van buitenaf? Dan kun je eventueel IP-whitelisting op de server laten instellen. Alleen vanuit de opgegeven IP-adressen kun je dan de omgeving benaderen. De werkzaamheden omvatten het activeren en inrichten van whitelisting. Of het doorvoeren van wijzigen in de IP-adressen van waaruit de omgeving benaderd mag worden.
€ 250 per verzoek
Activeren single sign-on

Het is mogelijk om medewerkers via single sign-on met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord in AllSolutions te laten inloggen, als ze bijvoorbeeld ook voor Windows en e-mail gebruiken. AllSolutions ondersteunt de identity provider van Microsoft, die ook gebruikt wordt als je met Office Online ‘single sign-on’ wilt gebruiken. Dat kan dan een ADFS server zijn die in het eigen netwerk gedraaid wordt. Maar dat kan ook via een Azure Directory SSO. En met ingang van versie 21.0.01 is ook single sign-on met de Google Workspace mogelijk.

De werkzaamheden omvatten het inrichten en activeren van single sign-on op je productieomgeving. Hiervoor is het o.a. nodig dat je een ADFS signing certificate bij ons aanlevert.

Goed om te weten: De single sign-on van AllSolutions beschikt niet over ‘auto renew’. Als het ADFS certificaat minder dan een maand geldig is, werkt single sign-on niet meer en krijgen gebruikers foutmeldingen.

Ontvang je een notificatie dat het ADFS certificaat binnenkort gaat verlopen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dan kunnen we de werkzaamheden op tijd voor je inplannen en op het juiste moment voor je uitvoeren.

€ 2.000
verlengen adfs-certificaat: uurtarief op regiebasis
Inregelen van ftps- of sftp-locaties
Met dit protocol is het mogelijk om bestanden versleuteld uit te wisselen tussen AllSolutions en een ander pakket.
€ 500 per verzoek
Technische hulp en ondersteuning
Vanuit AllSolutions helpen we je graag bij het inrichten van functionaliteit of bij het oplossen van (technische) problemen die zich in de praktijk kunnen voordoen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ondersteunen van je it-partner bij het inrichten van koppelingen zoals Microsoft Exchange. Of bijvoorbeeld aan het oplossen van problemen bij het openen van documenten (Word, Excel) vanuit AllSolutions. Dit omvat onder andere:

  • Het oplossen van problemen met printers
  • Het oplossen van problemen met single sign-on
  • Het oplossen van problemen met koppelingen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Exchange of Google Drive
  • Het oplossen van problemen met het uitwisselen van bestanden via ftps-locaties e.d.

Heb je een technisch probleem waarbij je ondersteuning nodig hebt? Dan kun je hiervoor een supportmelding aanmaken. De werkzaamheden voeren we voor je uit op ‘No cure, no pay‘ basis:

  • Komt tijdens het onderzoek naar voren dat de oorzaak van het probleem bij AllSolutions ligt? Dan wordt het probleem als support voor je opgelost.
  • Komt tijdens het onderzoek naar voren dat het probleem is ontstaan door handelingen van je eigen it-afdeling of je externe it-partner, bijvoorbeeld doordat policies of instellingen zijn aangepast? Dan wordt de bestede tijd op regiebasis aan je doorbelast.

Voor technische ondersteuning bij het inrichten van koppelingen worden de bestede uren altijd op regiebasis in rekening gebracht.

Uurtarief op regiebasis

Alle tarieven zijn exclusief btw.