11.0.07

Via de release notes blijft u op de hoogte van de productontwikkeling van AllSolutions. Hieronder vindt u een overzicht van de uitbreidingen, verbeteringen en nieuwe functionaliteiten in versie 11.0.07. De release notes zijn gegroepeerd per product module, zodat u gemakkelijk kunt focussen op de functionaliteiten die u gebruikt.

Updaten module Financieel

Zoals eerder aangekondigd, zijn ook in deze release een aantal functies in de financiële module geüpdatet. Belangrijk: Wilt u tijdens de acceptatiecheck de wijzigingen goed controleren, vooral voor wat betreft eventuele raakvlakken met maatwerk? Daarnaast is het in AllSolutions mogelijk velden flexibel voor andere doeleinden in te richten. Is dit in uw omgeving het geval, dan raden wij u eveneens aan deze velden tijdens de acceptatiecheck goed na te lopen. Dit om te voorkomen dat bij de upgrade onverhoopt informatie verloren gaat.

Algemeen

Nieuwe records direct vindbaar via de metasearch

Sortering van eigen keuze gebruiken

Automatisch toegang tot systeem (mits u al bent ingelogd)

Eigen helpteksten gemakkelijker vastleggen in meerdere talen

Webparts initieel instelbaar per configuratiegroep

Verbeterde export van gegevens naar Excel

Autosuggest-functie uitgebreid

Basis

‘Look and feel’ omgeving instellen per bedrijf/afdeling

Veld ‘Normjaartaak medewerkers automatisch bepalen bij opslaan’ toegevoegd

Business Intelligence

Nieuw! Drill-down mogelijk vanuit datalijst grafische rapportage

Verbeterde export van (lijst)rapportagegegevens naar Excel

CRM

Overgang van BIK-codes naar Standaard BedrijfsIndeling (SBI-codes)

Aankondiging verwijderen BIK-codes

SBI-codes koppelen aan organisaties

Mailings: Nieuwe selectiemogelijkheden toegevoegd

Mailings: Automatische bepaling van ‘aanhef’ aangepast

Financieel

Updaten module Financieel

Conversiefuncties voor de overgang naar SEPA vervallen

Voortaan IBAN getoond in plaats van bankrekeningnummer

Veld ‘girorekening’ vervallen

Betaalformaten ‘CLIEOP03’ en ‘CIRI’ vervallen

Aanpassing in de betaalwijzen

Functies voor het inlezen van acceptgirobestanden vervallen

Betaalformaten ‘NL ING-2’ en ‘BE Money Manager’ vervallen

Bij importeren crediteuren direct IBAN-gegevens registreren

Uitfaseren ‘Wet Keten Aansprakelijkheid’

Vereenvoudiging SEPA-incasso’s per 20 november 2016 (SEPA Direct Debit)

Aanpassing procedure voor gewijzigde IBAN voor incasso’s

Eenmalige en ‘first’ incasso’s opnemen in aparte incassobestanden

Default afdeling/kostendrager in inkoopfactuurverdeling aanbieden

Volgorde fiatteren inkoopfactuur door projectbetrokkenen gewijzigd

Verwerking van inkoopfacturen met externe uren verbeterd

Elektronische bankafschriften: Nieuw filter ‘Datum afschrift’ toegevoegd

Logistiek

Leveranciersassortimenten: Nieuw veld ‘Voorgesteld artikelnummer’ beschikbaar

Inkooporders: Veld ‘Inkoper’ niet meer automatisch gevuld

Genereren conceptfacturen vanuit browser met orders

Order(regel) gedeeltelijk annuleren

Verkoop/Verhuur: Gemakkelijker inzicht in de transportplanning

Opdrachtnummer van de klant bij factuur opnemen (materieelverhuurorders)

Online samenwerken

Prikbord uitgebreid

Nieuw! Berichten markeren als gelezen/ongelezen

Nieuwe filteropties toegevoegd

Notificatie-functie uitgebreid

Link in e-mailbericht vanuit het prikbord aangepast

Projecten

Versneld nieuwe tariefafspraak aanmaken met actie ‘Gehele tariefafspraak kopiëren’

Besteedbare subsidies direct vanuit project verwerken

Toegekende subsidies direct vanuit (sub)project verwerken

Veld/kolom ‘bedrag korting’ toegevoegd

Urenregistratie

Verwerken Inkoopurenmutaties aangepast