
In de overzichtsweergave kun je informatie vanuit de shortcuts als zogenaamd webpart aan de weergave van het hoofdrecord toevoegen. Dit doe je via de pijltjesiconen voor de namen van de beschikbare shortcuts. Met behulp van het overzicht scherm en de webparts kun je op een snelle manier door de aanwezige informatie navigeren.
In AllSolutions heb je de mogelijkheid om zelf in te stellen op welke volgorde je de webparts onder het overzicht wilt zien.
Hoe werkt dit?

Ga rechts in het scherm in het onderdeel Applicatiebeheer naar Instellingen.
Je komt in het scherm Instellingen: gebruikers/configuratiegroepen. Maak hier met de plus-knop (of met de bijbehorende actie rechts in het scherm) een instelling aan voor algemeen gebruik, voor een configuratiegroep of voor een gebruiker.


Klik vervolgens rechts in het scherm op de shortcut Overzicht.
Je komt nu in de browser met een lijst van alle shortcuts die je als ‘webpart’ in de overzichtsweergave kunt opnemen (promoveren). Wanneer in de weergave het prikbord, een document preview en/of grafische rapportages beschikbaar zijn, worden deze items ook in de lijst getoond.

Shortcuts die je tot webpart hebt ‘gepromoveerd’, zijn herkenbaar aan de waarde Ja in de bijbehorende kolom. Met de Bewerken actie kun je de volgorde van de tot webpart gepromoveerde items aan jouw persoonlijke voorkeur aanpassen.
Met de actie Volgnummers herstellen kun je overigens de volgorde van de webparts in één keer weer terugzetten naar de default-volgorde van het systeem.
Benodigde autorisatie
Om de volgorde van de webparts te kunnen aanpassen, heeft een gebruiker de autorisatie nodig om zijn instellingen te mogen wijzigen. Deze autorisatie ken je toe in de functie Gebruikersprofielen (MGBPRF) of Gebruikers (MGEBRU) in het onderdeel Applicatiebeheer.
