Categorieën

Kan ik eigen helpteksten vastleggen?

AllSolutions wordt uitgeleverd met standaard helpteksten in het Nederlands en Engels. Met de actie Helpteksten in het onderdeel Applicatiebeheer (aan de rechterkant van het scherm) is het mogelijk deze helpteksten aan te passen en/of eigen helpteksten voor de eindgebruikers toe te voegen, naar keuze voor algemeen gebruik of voor een specifieke configuratiegroep. Deze helpteksten worden dan in plaats van of in aanvulling op de standaardhelpteksten getoond.

De helpteksten worden in browservorm getoond. Op deze manier heb je een beter overzicht welke helpteksten aanwezig zijn. En kun je de helpteksten makkelijker per onderdeel of veld invoeren en beheren.

Helpteksten in meerdere talen vastleggen

Je kunt eigen helpteksten ook gemakkelijk in meerdere talen vastleggen. Bij het toevoegen van een helptekst-set kun je direct aangeven voor welke taalcode deze van toepassing is. Wanneer er in je organisatie gebruikers zijn die AllSolutions in verschillende taalversies gebruiken (bijvoorbeeld Nederlands en Engels) kun je beide groepen zo gemakkelijk van helpteksten op maat voorzien.

Externe links opnemen

Je kunt ook in de helpteksten links naar externe sites opnemen. Dit doe je met de volgende tekst:

[[link =url]] (zonder spaties ertussen) en [[/link]].

  • Op de plaats van ‘url’ geef je het volledige webadres op van de link die je wilt opnemen.
  • Op de plaats van ‘en’ zet je de tekst zoals je de link in het scherm wilt tonen (bijvoorbeeld ‘klik hier’).

Op deze manier kun je in de helptekst gemakkelijk doorverwijzen naar externe pagina’s met meer informatie, zoals bijvoorbeeld naar de algemene voorwaarden van je organisatie als deze op de website zijn gepubliceerd.