Ik krijg een foutmelding bij importeren gescande inkoopfactuur. Wat nu?

In AllSolutions kunnen importlocaties met diverse mailboxen worden ingesteld. Door het uitlezen van een mailbox kunnen bijvoorbeeld gescande inkoopfacturen worden ingelezen. De importlocatie voor het inlezen van gescande inkoopfacturen stel je in met de functie Importlocaties Documenten (MILSCN).

Tijdens het uitlezen van een mailbox kan eventueel een verstoring optreden. Hieronder vind je een overzicht van mogelijke foutmeldingen en de bijbehorende oplossingen.

1. De POP3-server heeft de volgende fout geretourneerd:
(‘Aspose.Email.Pop3.Pop3Exception: Login error-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.’).

  • Deze foutmelding verschijnt alleen voor POP3.
  • Het opgegeven wachtwoord is niet (meer) correct of hoort niet bij de gebruikersnaam.
  • Of de gebruikersnaam is onjuist opgegeven in de importlocatie in AllSolutions (MILSCN). Soms moet hier het domein nog voor zoals: ‘domeingebruikersnaam’.

2. De POP3-server heeft de volgende fout geretourneerd:
(‘Aspose.Email.Imap.ImapException: 004 NO LOGIN failed.’). 

  • Deze foutmelding verschijnt alleen voor IMAP.
  • Het opgegeven wachtwoord is niet (meer) correct of hoort niet bij de gebruikersnaam.
  • Of de gebruikersnaam is onjuist opgegeven in de importlocatie in AllSolutions (MILSCN). Soms moet hier het domein nog voor zoals: ‘domeingebruikersnaam’.

3. De POP3-server heeft de volgende fout geretourneerd:
(‘Aspose.Email.Ima.Readlines TimeoutExeption: An imap command couldn’t be processed within xx000 ms’).

  • De pop3-server heeft geen reactie gegeven op de login poging vanuit AllSolutions. Dit kan een firewall afscherming zijn op de POP3 poort 110/995 of de IMAP poort 143/993.
  • Vraagt u bij ons de IP-gegevens op om uw de firewall hierop te kunnen aanpassen.

4. De POP3-server heeft de volgende fout geretourneerd:
(‘aspose.Email.Pop3.Pop3Exception: User command error:-ERR Command is not valid in this state.’).

  • Deze melding kan voorkomen als de POP3 server alleen SSL ondersteund op poort 995, maar er verbinding wordt gemaakt naar de non-secure poort 110.
  • Verander in de importlocatie (MILSCN) de poort naar 995 en zet het type op Secure POP3. Of zorg ervoor dat plaintext wachtwoorden worden geaccepteerd door POP3 op poort 110.

5. Systeemfout: ERROR System.IO.IOException:
(‘Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host.’).

  • In dit geval krijgt AllSolutions wel verbinding met de mailserver. Het lukt echter niet om de inkoopfacturen binnen te halen. De mailserver staat dit niet toe.
  • Controleer in dit geval de instellingen van de mailserver. Mogelijk is de PopProxy en/of de ImapProxy gedeactiveerd op de mailserver. Of de Firewall zorgt ervoor dat het verkeer wordt geblokkeerd.

Direct naar