Categorieën

Documenten in pagina’s opnemen

In de tekst- of feature pagina kun je documenten opnemen. Bezoekers van de pagina kunnen de documenten dan downloaden, waarbij naar keuze bepaalde gegevens van de persoon kunnen worden gevraagd.

Om documenten op pagina’s te kunnen plaatsen, is een documentenmap nodig die gekoppeld is aan de entiteit ‘Pagina’. Maak daarom in de functie Mappen (MBDMAP) een documentenmap aan waarin de documenten van pagina’s kunnen worden opgeslagen en koppel deze aan de entiteit Pagina. Let op dat je hierbij ook de volledige autorisatie voor deze documentenmap instelt via de shortcut Autorisatie.

Opnemen in featurepagina

In de functie Pagina’s (MPAGIN) koppel je de documenten aan de featurepagina via de shortcut Documenten. Dit werkt verder net als bij andere entiteiten (relaties, projecten, etc. ). Hierna neem je in de featurepagina een kolom met documenten op. Hierbij kun je aangeven op welke volgorde je de documentenlijst wilt tonen: op ‘Documentnaam’ of op ‘Datum en tijd’. Ook geef je aan of de bezoeker eerst wilt laten registreren voordat deze het document kan downloaden. Op deze manier kun je contactgegevens van geïnteresseerden verzamelen. In de functie Logging Gelezen Documenten (MREGBD) kun je deze contactgegevens raadplegen.

Het is niet mogelijk om in de tekst zelf een link naar een document in AllSolutions op te nemen. Je kunt overigens wel een link in de vorm van een URL die eindigt op .pdf in de tekst gebruiken. Via de link kan de bezoeker dan doorlinken naar de (externe) locatie waar het document is gepubliceerd.

Opnemen in tekstpagina

Via de shortcuts Documenten en/of Documentenmappen kun je documenten bij de pagina uploaden en raadplegen. Deze worden getoond in het Documenten onderdeel aan de rechterkant van de pagina. Het uploaden en raadplegen van documenten is ook rechtstreeks via dit onderdeel mogelijk. Via Bewerken kun je het document vanuit de pagina bewerken. (Vergeet niet om het document na het opslaan ook weer vrij te geven voor andere gebruikers.)