“AllSolutions helpt ons bij de digitale transformatie”

Andy van Dissel
Onderwijsmanager van ROC van Twente

ROC van Twente ROC van Twente

1. Uitdaging

ROC van Twente is dé onderwijsinstelling voor middelbaar beroepsonderwijs en volwasseneneducatie in de regio. Het onderwijs is opgedeeld in 11 colleges en loopt uiteen van Bouw, Infra & Interieur tot Vormgeving, Mode & Media. In totaal heeft ROC van Twente ongeveer 20.000 studenten en cursisten. Naast het reguliere middelbaar beroepsonderwijs, biedt ROC van Twente ook bedrijfsgerichte trainingen en maatwerkoplossingen. Om in de achterliggende werkprocessen de juiste checks & balances te garanderen, heeft de organisatie de CRM-module van AllSolutions ingezet om de bedrijfsgerichte activiteiten effectiever te beheren. Andy van Dissel, onderwijsmanager bij ROC van Twente, vertelt: “Voorheen had elk college zijn eigen manier van werken. Dat maakte het heel lastig om voortgang en resultaat met elkaar te vergelijken. Daarom hadden we behoefte aan één gemeenschappelijke oplossing.”

2. Oplossing

“Onze strategie is om te automatiseren waar het kán”, vertelt Van Dissel. “De uiteenlopende vakgebieden die we aanbieden en de verschillende vormen van dienstverlening maken de werkprocessen tamelijk complex. Bovendien is er strikte wet- en regelgeving die we in de processen moeten borgen. De overheid is er – helemaal terecht – zeer scherp op dat we geen publieke middelen inzetten voor private activiteiten. Die geldstromen moeten we dus inzichtelijk maken. ROC van Twente gebruikt AllSolutions al sinds 1998, en dan voornamelijk de financiële module. In nauwe samenwerking is nu de CRM-module zo ingericht dat het complete proces is afgedekt, vanaf het eerste contact met opdrachtgevers tot aan de laatste factuur.

Gebruikte modules

3. Resultaat

“AllSolutions helpt ons bij de digitale transformatie”, zegt Van Dissel. “We hebben onze processen zoveel mogelijk gestandaardiseerd. Bovendien is er een naadloze koppeling met Finance zodat de financiële afhandeling soepel verloopt. Naar buiten toe kunnen we ons nu ook eenduidig presenteren omdat de stijl, vorm en een groot deel van de inhoud van onze offertes altijd hetzelfde zijn.

Het vastleggen van de werkprocessen binnen de CRM-module zorgt ook voor een eenduidige manier van werken. “Als we per ongeluk iets vergeten in te voeren dan waarschuwt het systeem al vroeg in het proces. Zo dwingt het systeem ons om alle benodigde stappen te doorlopen en voorkomen we dat we achteraf ingewikkelde correcties moeten doen.”

Andere organisaties die succesvol zijn met AllSolutions

Peinemann

Verhuurder van bedrijfsmiddelen voor horizontaal en verticaal transport.

"We zijn accurater en slagvaardiger. Onze service is verbeterd, want we kunnen onze klanten sneller en beter bedienen."

Het Zwarte Corps

HZC is een stabiele organisatie met zo’n 11.500 leden, vijf rayons, en 21 actieve afdelingen.

"Leden kunnen via mijn HZC zelf informatie raadplegen, gegevens muteren en zich online inschrijven."

Hoogheemraadschap van Rijnland

Rijnland is een waterschap in het gebied tussen Wassenaar en Amsterdam en van IJmuiden tot Gouda

"We werken slim samen en kunnen met minder middelen meer doen met een hogere effectiviteit."

Advies op maat?

Voor huidige klanten betekent werken met AllSolutions bijvoorbeeld meer inzicht in uren, productiviteit en efficiency. Klanten geven aan slagvaardiger te zijn, waardoor ze een verbeterde service kunnen bieden aan hun klanten. Als u graag wil weten hoe AllSolutions u verder kan helpen om succesvoller te zijn of om efficiënter te werken, dan gaan wij graag met u in gesprek. 

of bel 0348 - 43 01 10