“Rust in de organisatie begint met grip op onze data.”

Stan Stolwerk
Directeur van NKC

NKC NKC

1. Uitdaging

In Europa gaan 1,9 miljoen mensen regelmatig met een camper op pad. Nederland telt 100.000 Nederlandse camperbezitters en nog veel meer mensen die af en toe een camper huren of hem delen met anderen. De NKC richt zich op de Europese liefhebbers en is met 51.000 leden (nu nog dominant Nederlanders) de grootste camperclub van Europa. Met een team van vijftig mensen verzorgt de vereniging onder meer evenementen, verzekeringen, reizen, een magazine en campercontact.com, een internationale website (en app) met meer dan 20.000 ‘moterhome stops’. Zo verspreidt de vereniging camperplezier binnen en buiten de Nederlandse grenzen.

Net als veel andere verenigingen zocht de NKC naar manieren om toegevoegde waarde te blijven bieden in een tijd waarin consumenten op internet probleemloos heel veel informatie kunnen vinden. “Voor je het weet slaap je in en ben je te laat”, vertelt Stan Stolwerk, directeur van de NKC. “Wij staan voor de uitdaging om als consumentenclub écht toekomstproof te worden en te groeien. Om die doelstelling te realiseren, wilden wij ons ontwikkelen van vereniging voor camperbezitters naar een platform voor iedereen die van de camper vrijheid houdt. Een platform dat ons helpt om camperliefhebbers volledig te ontzorgen, of het nou camperhuurders, -kopers of -delers zijn.”  

2. Oplossing

NKC werkt al sinds 2012 met AllSolutions. De organisatie gebruikt modules als Leden, Projecten, Financieel en HRM. Daarnaast gebruikt de NKC een aparte module voor Reizen. CRM echter, is de module die de NKC helpt bij het realiseren van haar groeidoelstellingen. “We hebben meer dan 100.000 mensen in ons bestand. Al die camperliefhebbers - onze fanbase - willen wij optimaal kunnen bedienen”, stelt Stolwerk. “Ook als ze nog geen lid zijn. Dan moeten we wél precies weten wie ze zijn en wat hun wensen en voorkeuren zijn. Pas dán kunnen we écht gericht communiceren, relevante informatie of producten bieden en ze nog beter bedienen. Misschien overwegen ze dan om lid te worden of - als ze al lid zijn - bijvoorbeeld een verzekering af te sluiten. 

AllSolutions stelt ons in staat om, samen met twee andere systemen, al die customer data te verzamelen en daar heel helder over te rapporteren. Dat stelt ons bijvoorbeeld -een klein voorbeeldje- in staat om nieuwsbrieven te sturen met informatie waar iemand écht interesse in heeft. Dat werkt veel beter dan één nieuwsbrief die je naar álle leden stuurt. Dankzij AllSolutions hebben wij bovendien altijd zicht op de belangrijkste KPI’s.”

Gebruikte modules

3. Resultaat

Stolwerk ziet dat zijn kennis over de camperliefhebbers in Europa met de dag groeit. Net als het aantal leden. Elk jaar komen er gemiddeld vierduizend nieuwe leden bij. “Rust in de organisatie begint met grip op onze data”, aldus Stolwerk. “AllSolutions geeft ons de inzichten die we nodig hebben om de juiste beslissingen te kunnen nemen en de customer data die we nodig hebben om camperliefhebbers optimaal te bedienen met reizen, verzekeringen, media, service, advies, apps en informatie.”

Andere organisaties die succesvol zijn met AllSolutions

KH Engineering

Een ingenieursbureau, waar de specialisten voor internationale opdrachtgevers werken.

"Het is een online, flexibel en gebruiksvriendelijk systeem dat naadloos aansluit bij onze bedrijfsprocessen"

Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard

HHSK zorgt als waterschap voor droge voeten en schoon water tussen Rotterdam, Schoonhoven en Zoetermeer

"We hebben zeven interfaces laten bouwen en die functioneren prima."

Viroclinics

Viroclinics verzorgt laboratoriumtests voor klinische studies van de geneesmiddelenindustrie.

"Met de software van AllSolutions winnen mijn collega's en ik enorm veel tijd."

Advies op maat?

Voor huidige klanten betekent werken met AllSolutions bijvoorbeeld meer inzicht in uren, productiviteit en efficiency. Klanten geven aan slagvaardiger te zijn, waardoor ze een verbeterde service kunnen bieden aan hun klanten. Als u graag wil weten hoe AllSolutions u verder kan helpen om succesvoller te zijn of om efficiënter te werken, dan gaan wij graag met u in gesprek. 

of bel 0348 - 43 01 10