"Leden kunnen via mijn HZC zelf informatie raadplegen, gegevens muteren en zich online inschrijven."

René van der Steen
Voorzitter van Het Zwarte Corps

Het Zwarte Corps Het Zwarte Corps

1. Uitdaging

Verenigingen en vakbonden steken veel energie in het professionaliseren van de organisatie. Het internet en sociale media zijn in opmars om de binding met de leden te versterken én in contact te komen met nieuwe leden. HZC is een stabiele organisatie met zo’n 11.500 leden, vijf rayons, en 21 actieve afdelingen. De afgelopen jaren heeft HZC de organisatie verder geprofessionaliseerd. “We willen betere service, meer ledeninteractie en hogere transparantie”, geeft Van der Steen aan.

2. Oplossing

“Belangrijk hulpmiddel bij de verbeterslagen is onze automatisering. Wij hebben gekozen voor de online geïntegreerde brancheoplossing van AllSolutions. Hiermee zijn onze backoffice, intranet, website en ledenportaal volkomen geïntegreerd op basis van één centrale database. Bovendien hebben al onze bestuurders altijd en overal via smartphone en laptop toegang tot ledeninformatie en dossiers. Zo kunnen we de belangen van onze leden altijd goed behartigen”, aldus Van der Steen.

Gebruikte modules

3. Resultaat

Het openstellen van delen van de informatievoorziening voor leden is in gang gezet toen HZC de bedrijfsprocessen volledig had geautomatiseerd. De backoffice staat als een huis en dat is een must voordat je extern gaat. De informatie is altijd up-to-date, betrouwbaar en eenduidig opgeslagen. Op de publieke website kunnen leden inloggen, waarna ze in een afgeschermde omgeving van Mijn HZC komen. Via een persoonlijke webpagina kunnen leden zelf informatie raadplegen, gegevens muteren en zich online inschrijven voor bijeenkomsten en cursussen. Alle wijzigingen worden direct in het centrale systeem doorgevoerd.

Andere organisaties die succesvol zijn met AllSolutions

Viroclinics

Viroclinics verzorgt laboratoriumtests voor klinische studies van de geneesmiddelenindustrie.

"Met de software van AllSolutions winnen mijn collega's en ik enorm veel tijd."

Bovag

Bovag werkt sinds jaar en dag met het CRM systeem en de financiële module van AllSolutions

Met AllSolutions zijn we in staat in no/time onze leden te factureren, incasseren en van de nodige informatie te voorzien

Hoogheemraadschap van Delfland

Het hoogheemraadschap Delfland is verantwoordelijk voor waterbeheer, -kering en -kwaliteit in een fors gebied.

AllSolutions wist een goede balans te vinden tussen de gebruikerswensen van alle waterschappen en de originele oplossing.

Advies op maat?

Voor huidige klanten betekent werken met AllSolutions bijvoorbeeld meer inzicht in uren, productiviteit en efficiency. Klanten geven aan slagvaardiger te zijn, waardoor ze een verbeterde service kunnen bieden aan hun klanten. Als u graag wil weten hoe AllSolutions u verder kan helpen om succesvoller te zijn of om efficiënter te werken, dan gaan wij graag met u in gesprek. 

of bel 0348 - 43 01 10