AllSolutions helpt onderwijsinstelling ROC van Twente bij de digitale transformatie

ROC van Twente is dé onderwijsinstelling voor middelbaar beroepsonderwijs en volwasseneneducatie in de regio. Het onderwijs is opgedeeld in 11 colleges en loopt uiteen van Bouw, Infra & Interieur tot Vormgeving, Mode & Media. In totaal heeft ROC van Twente ongeveer 20.000 studenten en cursisten. Naast het reguliere middelbaar beroepsonderwijs, biedt ROC van Twente ook bedrijfsgerichte trainingen en maatwerkoplossingen. Om in de achterliggende werkprocessen de juiste checks & balances te garanderen, heeft de organisatie de CRM-module van AllSolutions ingezet om de bedrijfsgerichte activiteiten effectiever te beheren. Andy van Dissel, onderwijsmanager bij ROC van Twente, vertelt: “Voorheen had elk college zijn eigen manier van werken. Dat maakte het heel lastig om voortgang en resultaat met elkaar te vergelijken. Daarom hadden we behoefte aan één gemeenschappelijke oplossing.”

Inzicht in geldstromen
“Onze strategie is om te automatiseren waar het kán”, vertelt Van Dissel. “De uiteenlopende vakgebieden die we aanbieden en de verschillende vormen van dienstverlening maken de werkprocessen tamelijk complex. Bovendien is er strikte wet- en regelgeving die we in de processen moeten borgen. De overheid is er – helemaal terecht – zeer scherp op dat we geen publieke middelen inzetten voor private activiteiten. Die geldstromen moeten we dus inzichtelijk maken. ROC van Twente gebruikt AllSolutions al sinds 1998, en dan voornamelijk de financiële module. In nauwe samenwerking is nu de CRM-module zo ingericht dat het complete proces is afgedekt, vanaf het eerste contact met opdrachtgevers tot aan de laatste factuur.

Digitale transformatie
“AllSolutions helpt ons bij de digitale transformatie”, zegt Van Dissel. “We hebben onze processen zoveel mogelijk gestandaardiseerd. Bovendien is er een naadloze koppeling met Finance zodat de financiële afhandeling soepel verloopt. Naar buiten toe kunnen we ons nu ook eenduidig presenteren omdat de stijl, vorm en een groot deel van de inhoud van onze offertes altijd hetzelfde zijn. Het vastleggen van de werkprocessen binnen de CRM-module zorgt ook voor een eenduidige manier van werken. “Als we per ongeluk iets vergeten in te voeren dan waarschuwt het systeem al vroeg in het proces. Zo dwingt het systeem ons om alle benodigde stappen te doorlopen en voorkomen we dat we achteraf ingewikkelde correcties moeten doen.” 

Gepubliceerd op 21 december 2016 10:20

Deel deze informatie per e-mail

Doorsturen



Andere interessante artikelen